Klantenservice

The Glitch
Walstraat 74
4381GE Vlissingen
T: 0118-745820
E: verkoop@theglitch.nl

KvK-nummer: 64631990
BTW-identificatienummer: NL855752178B01
Getoonde prijzen
Alle door ons gecommuniceerde prijzen zijn inclusief BTW, tenzij anders vermeld.

 

Kwaliteit, natuurlijk bij The Glitch
Wij staan voor de kwaliteit van de producten die wij verkopen. Daarom wordt alle computerapparatuur standaard geleverd met een uitgebreid garantiepakket. We garanderen dat elk geleverd product voldoet aan de normale eisen van deugdelijkheid en gebruik. Voor de geleverde producten geldt de garantie gelijk aan hoe deze door de fabrikant op haar product wordt vastgesteld. Deze afgegeven garantie doet niets af aan de wettelijke rechten die je als consument hebt.

Er is geen sprake van garantie wanneer slijtage normaal is tijdens het gebruik van het product en daarnaast ook in geval van een of meerdere van onderstaande gevallen:

  • Wanneer het originele aankoopbewijs of ander betaalbewijs niet kan worden overlegd, is gewijzigd of onleesbaar is gemaakt. The Glitch is niet verantwoordelijk voor het kunnen tonen van dit aankoopbewijs.
  • Wanneer het product aantoonbaar niet gebruikt is volgens de door de fabrikant voorgeschreven wijze.
  • Als het product beschadigd is door opzet, grove onachtzaamheid of nalatigheid.
    Om aanspraak te maken op garantie kunt u contact opnemen met de winkel via een van onze communicatiemiddelen.

NON-Conformiteit
Ook wanneer de gegeven garantie op een product verlopen is, kan een consument zich op zijn wettelijke recht beroepen. We spreken dan van de regelgeving rondom non-conformiteit van een product. Kort gezegd betekend dit dat een product gedurende een bepaalde periode moet voldoen aan wat je mocht verwachten op het moment van aanschaf. De periode waarbinnen je mag verwachten dat er probleemloos met het product gewerkt moet kunnen worden noemen we de gemiddelde gebruiksduur.

Voor de door ons geleverde producten hanteren wij de volgende gemiddelde gebruiksduur:

ProductGebruiksduur
Accu’s / Oplaadbare batterijen6 maanden
Laptop < € 400,-24 maanden
Laptop > € 400,-36 maanden
Desktop PC36 maanden
Monitor36 maanden
Tablet < € 300.-24 maanden
Tablet > € 300.-36 maanden
Printer, Inkjet24 maanden
Printer, Laserjet36 maanden
Hardware en accessoires24 maanden
Netwerkapparatuur24 maanden

Binnen deze gebruiksduur heb je recht op een keuze tussen kostenloze reparatie of omruil van het product. Hieraan zijn wel een aantal voorwaarden verbonden:

  • Na de gegeven (fabrieks)garantie, maar binnen de gemiddelde gebruiksduur moet je aantonen dat er op een normale manier gebruik is gemaakt van het apparaat.
  • Na het 2e jaar binnen de gemiddelde gebruiksduur kan het redelijk zijn dat een deel van de reparatiekosten voor rekening van de gebruiker komen.
  • Wanneer reparatie goedkoper is, is het redelijk en toegestaan dat wij de keuze voor omruil afwijzen en het product laten repareren.

In onderstaande tabel is te zien welk deel van de reparatiekosten voor rekening van de gebruiker komen:

Gemiddelde levensduur1e 6 maanden2e 6 maanden2e jaar3e jaar4e jaar5e jaar
6 maanden0%100%100%100%100%100%
12 maanden0%0%100%100%100%100%
24 maanden0%0%0%100%100%100%
36 maanden0%0%0%67%100%100%

Om aan te tonen dat je het product op een normale manier hebt gebruikt dien je:

  • De klacht te omschrijven
  • Het product te tonen zodat normaal gebruik vastgesteld kan worden
  • Informatie te geven hoe het product gebruikt is.

Na 24 maanden komt daar nog bij:

  • Aan te tonen dat het product ten tijde van de aanschaf niet aan de verwachtingen voldeed.

Refurbished, Renewed, Tweedehands
Op alle refurbished, renewed, en tweedehands producten geven wij een beperkte garantietermijn van 6 maanden, tenzij op de factuur anders aangegeven.

Klachten
Heb je een klacht over een product of onder de dienstverlening? Stuur ons een email of bel met de winkel. Wij streven er naar je klacht binnen 14 dagen te beantwoorden.